Tuesday, May 5, 2009

Two Holy Mosques



1. Talbiah tetamu Allah

HambaMu telah datang menyambut panggilanMu, Ya Tuhan, hambaMu datang menyambut panggilanMu. Sesungguhnya segala puji-pujian dan nikmat dan kerajaan adalah kepunyaanMu dan tidak ada sekutu bagiMu.

2. Alhamdulillah

Pengalaman pertama menjadi tetamu Allah di Tanah Haram sangat bermakna dan indah. For me to write the experience and feelings over there would be difficult, almost private.

3. Doa perpisahan

Selamat tinggal wahai Rasulullah. Berpisahlah kita wahai Nabi Allah. Amanlah dikau wahai kekasih Allah. Semoga Allah tidak menjadikan pertemuan kita ini sebagai hari terakhir denganmu untuk menziarahimu ataupun berada di sisimu. Kecuali Allah mengurniakan kebajikan sihat dan afiat serta selamat jika umur panjang, insya Allah aku akan datang menziarahimu semula. Tapi jika aku mati dulu, maka aku tinggalkan di sampingmu ikrar sumpah setiaku dari hari ini hinggalah ke hari kiamat, iaitu pengakuanku yang bersungguh sungguh, ,bahawa tiada Tuhan lain yang disembah dengan sebenar benarnya kecuali Allah Tuhan yang Maha Esa, tidak ada sekutu bagiNya dan aku bersaksi dengan sesungguhnya bahawa Nabi Muhammad adalah hamba dan pesuruhNya. Maha Suci Tuhanmu, Tuhan yang mempunyai kemuliaan dari segala yang mereka sifatkan. Salam sejahtera ke atas para Rasul. Segala puji untuk Allah, Tuhan yang mentadbirkan seluruh alam ini.

Sayu.


3 comments:

Mrs. Akmal said...

it must be a wonderful-and-hard-to-describe-with-words experience for you kan.
masjidil haram mesti dah semakin besar compared to before to accommodate thousands of our 'saudara'.
ahhh rindunya utk kembali ke sana...
welcome home kak yati!

yatt said...

it is...maybe it's best to keep it to myself...

insya Allah kita akan dijemput Allah untuk ke sana..

amin.

aida cy said...

Welcome hohe kak yati..
hahaha
welcome home kak nur..

amin..